عملیات کم‌نظیر حماس علیه رژیم صهیونیستی در سالروز حمله اعراب به رژیم اشغالگر قدس، دستاوردهای بزرگی به همراه داشت که فارغ از نتایجی که تداوم مقاومت دربر خواهد داشت، می‌تواند از هم‌اکنون، فلسطین را پیروز قطعی میدان نبرد کند.
عملیات کم‌نظیر حماس علیه رژیم صهیونیستی در سالروز حمله اعراب به رژیم اشغالگر قدس، دستاوردهای بزرگی به همراه داشت که فارغ از نتایجی که تداوم مقاومت دربر خواهد داشت، می‌تواند از هم‌اکنون، فلسطین را پیروز قطعی میدان نبرد کند.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۷۷
نویسنده جام جم آنلاین

اول: عملیات صاعقه‌وار طوفان‌ الاقصی، تل‌آویو را غافلگیر کرد و نمایش دهنده شکست اطلاعاتی این رژیم بود که ادعا داشت همه تحولات در غزه را زیر نظر دارد. این عملیات هیمنه پوشالی موساد را  از بین برد و ضعف اشغالگران را برملا ساخت.

دوم: حضور میدانی سربازان مقاومت و عبور از موانع مرزی، امنیت شهرک‌نشینان اشغالگر را به شدت زیرسوال برد و باعث موج فرار آنها از اسراییل شد. پس از این حمله بعید است شهرک‌نشینان حاضر به قبول ریسک کوچ به اسراییل و ترک سرزمین مادری باشند.

سوم: حمله متقابل اسرائیل به غزه و زیرسوال بردن منطق دولت فلسطینی، آب پاکی را روی دست دولتهای عربی ریخت وه می‌پنداشتند تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط، تن به تز دو دولت می‌دهد. حالا همه می‌دانند که تشکیل همزمان دو دولت اسرائیلی و فلسطینی خیالی خام بیش نیست.

چهارم: دعوت مقاومت فلسطینی از برادران مجاهد خود در عراق و سوریه و لبنان، نشان از ریشه‌های به هم متصل مقاومت دارد که خواب از چشم صهیونیستها ربوده‌اند. اسراییل سالها تلاش کرد مانع از در هم تنیدگی و اتحاد این سازمانهای مقاومت شود اما حالا می‌بیند که جریان مقاومت بیش از هر زمان دیگری بهم پیوسته است.

پنجم: رسانه‌های غربی به‌شدن در شوک حمله مقاومت فرورفته و نمی‌دانند چطور باید تصویری که به دروغ سالها از شکست ناپذیری اسراییل ساخته بودند را ترمیم کنند. این رسانه‌ها عامل اصلی فریب یهودین در ۷۰ سال گذشته بوده و اما حالا دیگر تا سالها نمی‌توانند سناریوی نخ‌نمای پیشین را احیا کنند.

ششم: افکارعمومی جهان اسلام تحت تاثیر رفتار سیاسی برخی دولتهای عربی می‌پنداشت که مردم فلسطین از مقاومت خسته شده و تمایل به صلح با اشغالگران دارند، حال آنکه عملیات اخیر به‌خوبی نشان داد که گفتمان غالب در فلسطین، مقاومت و ایستادگی در برابر صهیونیستهاست.

هفتم: عملیات حماس، نارضایتی در سرزمین‌های اشغالی را تشدید خواهد کرد. دولت ناکارآمد نتانیاهو حالا حتی قادر به تامین امنیت اشغالگران هم نیست و این یعنی قبول شکست و سقوط او و جریان راست افراطی در اراضی اشغالی.

هشتم: و در نهایت اینکه طوفان الاقصی نظم جدید منطقه با محوریت جریان مقاومت را تثبیت کرد. در این نظم نوین، اسراییل جایی ندارد و در انزوای کامل است. این انزوا همراه با بحران داخلی در تل‌آویو، رژیم اشغالگر را به سمت فروپاشی کامل سوق خواهد داد، چراکه در دوران معاصر هیچ دولتی بدون ملت واقعی نمی‌تواند عنوان کشور را جعل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها